L'alcalde de Villars, Jordan Da Silva, signant el Llibre d'Or, acompanyat per l'alcalde de la Torre, Vale Pino. Foto: Anna F.

Villars visita Torredembarra per celebrar els 40 anys d'agermanament

Agermanament
Data de publicació: 02/09/2024

Del 29 d'agost a l'1 de setembre, Torredembarra ha rebut la visita d'una delegació de la ciutat francesa de Villars, encapçalada pel seu alcalde (Jordan Da Silva), per commemorar el 40è aniversari de l'agermanament entre ambdues poblacions. La delegació estava composta per diversos regidors i membres de la comissió d'agermanament, que van gaudir d'una sèrie d'activitats dissenyades per reforçar els vincles culturals i d'amistat que uneixen les dues localitats.

Activitats destacades de la visita

Un dels moments més significatius de la visita va ser l'obertura de la Festa Major de Santa Rosalia el 30 d’agost, on l'alcalde de Villars va pronunciar el pregó, tot recordant els inicis i destacant la col·laboració entre antics alcaldes i ciutadans per establir el vincle entre els municipis. També va rememorar els nombrosos intercanvis culturals i socials al llarg dels anys, incloent colònies infantils, intercanvis escolars i visites de delegacions. A més, Jordan Da Silva va subratllar la importància de mantenir i enfortir aquests vincles, especialment en un moment en què els valors de pau i fraternitat a Europa són més necessaris que mai. La lectura de pregó va comptar amb traducció simultània al català i al llenguatge de signes.

El mateix 30 d’agost es va dur a terme, a l'Ajuntament, la recepció oficial a la delegació de Villars i la signatura del Llibre d’Or. L’alcalde de Torredembarra, Vale Pino, va ressaltar durant el discurs institucional que la celebració dels 40 anys d'agermanament entre ambdues poblacions ha estat una oportunitat per recordar el passat i planificar el futur, amb la voluntat de mantenir i enfortir els vincles. Un dels projectes futurs destacats és la recuperació de les colònies d'estiu per a infants i joves, un projecte que va marcar la relació entre els dos municipis. També va tenir paraules de record pels pioners de l’agermanament com Ramon Moral, Rafael Núñez i Jaume Fuxet.

D’altra banda, durant la visita, els representants de Villars han participat en diferents activitats festives i també van gaudir de visites culturals i patrimonials, com el Far de Torredembarra, el Canyadell i el Roquer, la Llotja (incloent un ranxo amb la Confraria de Pescadors), el museu de carruatges a Tarragona i la casa museu del torrenc Jordi Rovira i la Fundació Pere Badia, que enguany celebra el 200 aniversari.

Cal recordar que una delegació de Torredembarra, encapçalada per l’alcalde, va visitar Villars del 5 al 7 de juliol per participar en les festes d’estiu i commemorar el 40 aniversari de l’agermanament.