Imatge de calendari de cursos del Servei Municipal d'Orientació Laboral
Imatge de calendari de cursos del Servei Municipal d'Orientació Laboral

Noves formacions per impulsar la inserció laboral

Inscripcions obertes al curs de monitor/a de menjador

Formació
Data de publicació: 25/09/2024

El Servei Municipal d'Orientació Laboral, gestionat per l’Ajuntament de Torredembarra a través de la Regidoria d'Acció Social i Igualtats, presenta la seva oferta formativa per al darrer trimestre del 2024. Aquesta programació està especialment dirigida a promoure la inserció laboral i el desenvolupament de competències professionals per a persones en situació d'atur i altres col·lectius vulnerables:

• Curs Integral. Mòduls ABC de Primera Acollida (23.09 – 13.11)
    Aquest dilluns ha començat el curs integral de Primera Acollida, que ofereix mòduls per assolir competències en llengua catalana i castellana, coneixements laborals, així com coneixements de la societat catalana i del seu marc jurídic. Aquesta formació és una peça fonamental en el procés d'integració i d'accés al mercat laboral de persones nouvingudes.
  • Curs de Monitor/a de menjador (14.10 – 25.10)
    Ja estan obertes les inscripcions per aquest curs, que proporciona coneixements sobre el desenvolupament infantil i adolescent, intervenció educativa i funcions específiques del monitor/a de menjador i transport escolar. Tindrà lloc a l’Aul@ digital (c. Muralla, 16) de 9 a 13 h i és totalment gratuït.
  1. Inscripcions:

• Presencialment: Regidoria d'Acció Social i Igualtats (av. de Lluís Companys, 55 1r pis) del 2 al 4 d'octubre, de 9 a 14 h.
    • Telemàticament: Fins al 4 d'octubre, presentant una instància general a través de la seu electrònica de l’Ajuntament

Documentació necessària: Currículum, full de l'atur (DARDO) i fotocòpia del DNI/NIE.
    Per a més informació i contacte:
    Telèfon: 664 050 638 - 977 13 15 79
    Correu electrònic: orientaciolaboral@torredembarra.cat

• Curs d'Auxiliar de comerç (4.11 – 5.12)
    Una formació de 80 hores dissenyada per capacitar persones en situació d'atur amb les habilitats necessàries per treballar en el sector del comerç. Els participants aprendran sobre atenció al client, tècniques de venda i gestió de productes. El curs es durà a terme a l'Aul@ digital.
  • Curs d'Auxiliar de neteja i atenció a la llar (15.11 – 5.12)
    Amb una durada de 60 hores, aquest curs proporciona competències en neteja domèstica i atenció sociosanitària bàsica. Està dirigit a persones en situació d'atur i nouvingudes, facilitant la seva incorporació laboral en el sector de serveis a la llar.

La regidora d'Acció Social i Igualtats, Marga Rovira, ha destacat la rellevància d'aquestes formacions: "El nostre compromís és oferir oportunitats reals d'inserció laboral a col·lectius en situació de vulnerabilitat. Els cursos que hem posat en marxa no només donen resposta a la demanda del mercat laboral, sinó que també faciliten l'accés a formació per a la millora de la seva situació personal i professional".

Informació i inscripcions

Per obtenir més informació sobre els cursos i formalitzar inscripcions, els interessats poden contactar amb el Servei Municipal d'Orientació Laboral o consultar la pàgina web torredembarra.cat