Acte de lliurament de distincions a la gala Viles Florides
Acte de lliurament de distincions a la gala Viles Florides. Foto: Viles Florides

La Torre revalida les tres Flors d'Honor a la 13a edició de la gala Viles Florides

Data de publicació: 11/10/2024

Torredembarra ha revalidat les tres Flors d’Honor en la nova edició de la gala Viles Florides 2024, celebrada el 4 d’octubre, als Jardins Rafael Bataller de Blanes. Aquests premis, impulsats per la Confederació d’Horticultura Ornamental de Catalunya (CHOC), reconeixen els municipis que treballen per la transformació de l'espai públic mitjançant la millora d'espais verds, enjardinament i mobiliari urbà.

Compromís amb el medi ambient i la sostenibilitat

L’alcalde de Torredembarra, Vale Pino, ha mostrat el seu agraïment «al jurat i a tots els treballadors municipals implicats. El seu esforç i dedicació són fonamentals per aconseguir un Torredembarra més verd i sostenible. Continuarem treballant per crear espais urbans agradables i saludables per a tots els veïns i visitants.» A la gala, hi van assistir Joan López i Pere Martínez, com a representants tècnics de l’Ajuntament.

Què són les Flors d'Honor?

Viles Florides és un projecte que promou la transformació de municipis a través dels espais verds i el respecte per l'entorn natural. La revalidació de les tres Flors d’Honor per Torredembarra significa que la vila ha mantingut un alt nivell en la gestió dels seus espais enjardinats, fomentant la biodiversitat i cuidant elements com l'estalvi d’aigua i el control de plagues.

Millora del paisatge i espais urbans

Aquest reconeixement és també una forma de destacar els esforços fets per l’Ajuntament en la millora del paisatge urbà, l'adequació d'espais lúdics i la creació de zones verdes que contribueixen al benestar de la ciutadania. La presència de flors, arbres i plantes no només embelleix els carrers, sinó que també fomenta la cohesió social i fa de Torredembarra un lloc més acollidor i sostenible.

Un reconeixement compartit amb 73 municipis

Actualment, 73 municipis de Catalunya compten amb tres Flors d’Honor, una distinció que valora l'esforç continuat en la cura i gestió del patrimoni verd.