Imatge del servei de busos que substitueixen els trens per les obres ferroviàries. Foto: Anna F.

Fluïdesa a Torredembarra en el primer dia de transport alternatiu per les obres ferroviàries

L’Ajuntament preveu ajustaments per millorar la circulació dels busos a la zona

Transport públic
Data de publicació: 01/10/2024

Aquest matí ha començat el Pla de Transport Alternatiu a l'estació de Torredembarra, en el marc de les obres d'ADIF al túnel de Roda de Berà, que interrompen la circulació ferroviària entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders. L'alcalde de Torredembarra, Vale Pino, acompanyat per tècnics municipals, ha visitat l'estació per conèixer de primera mà el desenvolupament de la jornada.

D'entrada, la valoració ha estat positiva, ja que s'ha observat una gran fluïdesa en la circulació dels autobusos que ofereixen el servei alternatiu. Els usuaris no han hagut d'esperar gaire temps, i s'ha comptat amb cinc informadors de suport per garantir que la transició sigui àgil i clara per a tothom.

Tot i això, l'Ajuntament ha detectat alguns ajustaments necessaris per optimitzar la viabilitat i millorar encara més el funcionament del servei. En aquest sentit, es preveu tallar el carril bici a l'alçada de l'estació i de l'aparcament provisional d'autobusos, així com eliminar temporalment l'aparcament del passeig Miramar en aquest tram. Aquesta mesura permetrà crear un tercer carril que facilitarà l'accés directe dels autobusos a l'aparcament, evitant així que hagin de donar la volta a les rotondes dels Pescadors i de la Sort, millorant la fluïdesa del trànsit.

Aquestes actuacions s'implementaran pròximament amb l'objectiu de garantir una operació més segura i eficient durant la resta del període d'interrupció del servei ferroviari, que s'estendrà fins al 2 de març de 2025.

L'Ajuntament de Torredembarra continuarà treballant per assegurar que els usuaris disposin de la millor experiència possible mentre durin les obres al túnel de Roda de Berà, mantenint una estreta col·laboració amb Renfe i ADIF.