Dibuix de la Sala de Plens

El ple porta a aprovació l’adjudicació de les obres de cobriment de la nova piscina

També es contractarà d’emergència el servei de neteja viària

Ple
Data de publicació: 19/12/2023

El ple ordinari de l’Ajuntament de Torredembarra que se celebrarà aquest 21 de desembre portarà a aprovació l’adjudicació de les obres de reforma i cobriment de la nova piscina municipal. Aquesta actuació s’adjudicarà a l’empresa Gestión Ingeniería y Construcción de la Costa Dorada S.A per un import de 2.400.288,54€ (IVA inclòs) i un termini d’execució de 41 setmanes.

Un altre punt que es tractarà és la contractació d’emergència del servei de neteja viària del municipi ja que l’actual adjudicatària, Nordvert, SL deixarà de prestar el servei el dia 30 de desembre de 2023. Cal tenir present que la durada inicial del contracte va finalitzar el mes de març d’enguany i que en aquests moments es troba en període de pròrroga. Després d’haver sol·licitat pressupost a cinc empreses del sector, el servei es contractarà a la mercantil Urbaser S.A. per un import de 753.076,52 € anuals (IVA inclòs). El contracte s’iniciarà l’1 de gener de 2024 i finalitzarà un cop l’Ajuntament hagi elaborat l’estudi econòmic que ha de servir per decidir si es municipalitza la neteja viària o s’externalitza.

D’altra banda, es preveu que el mateix ple, en l’apartat de qüestions sobrevingudes, resolgui les reclamacions i aprovi definitivament la modificació de la taxa per la gestió dels residus i l’impost sobre béns immobles (IBI). L’equip de govern preveu desestimar les al·legacions i aprovar l’esmena que permetrà rebaixar l’increment de l’IBI del 17 % a l’11 %.

Cal recordar que el govern de l’Ajuntament de Torredembarra ha decidit prendre aquesta mesura després de l’aportació econòmica extraordinària per al 2024 que el Ministeri d’Hisenda i Funció Pública va anunciar l’11 de desembre, per al conjunt d’entitats locals de tot l’Estat. En el cas de Torredembarra, aquesta aportació extraordinària suposarà ingressar uns 600.000 euros més dels previstos inicialment, que es destinaran a rebaixar la pressió fiscal a la ciutadania, tot mantenint la reducció de la despesa municipal per al 2024.