Imatge del ple ordinari de 20 de juny de 2024
Imatge del ple ordinari de 20 de juny de 2024

El Pla Local de Seguretat Viària preveu reduir un 20 % els accidents en quatre anys

Ple
Data de publicació: 18/06/2024

Reduir un 20% els accidents amb víctimes en zona urbana l’any 2027 respecte 2022. Això suposaria passar dels 20 accidents (2022) a un màxim de 16 (2027). Aquest és un dels principals objectius del Pla Local de Seguretat viària de Torredembarra 2024-2027 que es porta a aprovació al ple ordinari de l’Ajuntament del pròxim dijous, 20 de juny.

La regidora de Seguretat Ciutadana, M. Carmen Martín, ha explicat que les polítiques de seguretat viària municipal a llarg termini també han de contemplar l’objectiu europeu de la visió 0 l’any 2050: zero morts i zero ferits greus amb seqüeles per tota la vida causats en accidents de trànsit.

El mateix pla contempla les mesures a implementar en els següents entorns de risc: intersecció de l’antiga ctra. N340 amb el carrer de les Dues Parets; possible connexió de l’av. Diagonal amb el Camí del Moro i connexió amb l’antiga ctra. N340 i la zona comercial; carrer d l’Estació; entorn de l’Escola Molí de Vent; entorn de l’Institut Ramon de la Torre; carrer de Lleida, i carrer de Girona.

Un altre punt que es tractarà al ple és l’aprovació d’un conveni interadministratiu d’encàrrec de gestió entre els ajuntaments d’Altafulla, el Catllar, Creixell, la Nou de Gaià, La Pobla de Montornès, Renau, la Riera de Gaià, Roda de Berà, Salomó, Vespella de Gaià, Tarragona i Torredembarra, per al desenvolupament del programa d’actuacions en l’àmbit turístic del Baix Gaià, amb una despesa anual total de 22.888 €. Aquest acord ja es va prendre l’any 2022, però després del canvi de mandat municipal sense que entrés en vigor, s’ha decidit tornar a impulsar aquesta iniciativa.

Pel que fa a les dedicacions i retribucions pel canvi d’alcalde, la proposta només preveu un únic canvi que és la renúncia de l’alcalde, Vale Pino, a tenir una retribució anual en dedicació exclusiva i passarà a cobrar indemnitzacions per assistències a òrgans col·legiats.

Entre d’altres qüestions, també es tractarà la imposició de sancions a l’empresa de recollida de residus: una infracció lleu per no recollir durant 6 dies els residus existents al voltant dels contenidors detectats, per un import total de 600 € i una altra infracció lleu per no complir durant 32 dies el rentat interior dels contenidors de la fracció resta, orgànica i paper/cartró, per un import de 3.200 €.