La Lila i la seva propietària, a la Biblioteca Mestra Maria Antònia
La Lila i la seva propietària, a la Biblioteca Mestra Maria Antònia. Foto: Anna F.

35 comerços i 20 edificis municipals ja permeten l'accés a mascotes

Aquesta iniciativa forma part de la campanya ‘Torredembarra, Pet friendly’

Pet friendly
Data de publicació: 27/02/2024

35 establiments comercials i una vintena d’edificis municipals s’han adherit a la campanya «Torredembarra, Pet friendly» que té com a objectiu fer del municipi un lloc encara més acollidor i agradable per a tothom, incloent els animals de companyia. Aquests establiments i edificis lluiran el distintitiu pet friendly que mostra que les mascotes hi són benvingudes i que aquest dimarts, 27 de febrer, s’ha començat a repartir.

Cal tenir present que molts establiments ja admeten els animals, però sovint els clients no n’eren conscients i, en conseqüència, alguns evitaven entrar-hi. Permetre l’accés a les mascotes als comerços és una pràctica acollidora que promociona l’amor als animals i, al mateix temps, fidelitza els clients.

La regidora de Benestar Animal, Angie Muñoz, ha explicat que aquesta és la primera acció de la nova Regidoria que ha projectat altres actuacions com campanyes de tinença responsable dels animals de companyia o d’alimentació responsable dels animals a la via pública, la platja per a gossos. També ha comentat que espera que més comerços s’hi vagin adherint i ha aprofitat per a fer una crida als propietaris de mascotes perquè compleixin amb l’obligació d’inscriure els seus animals al cens municipal. En aquest sentit, actualment hi ha un 1.100 animals censats a Torredembarra mentre que almenys n’hi ha uns 2.600 segons les dades d’animals xipats al municipi. En paraules de la regidora «cal posar en valor els drets dels animals i que la seva tinença sigui responsable».

Requisits per poder accedir amb animals de companyia

Gossos
Hauran de disposar de xip identificatiu i estar censats.
Han de presentar les condicions d’higiene adequades.
Han de presentar un comportament adequat.
Anar lligats i/o portar morrió si les seves característiques i naturalesa ho aconsellen.

Gats i fures
Poden accedir amb cistella de transport o motxilla que permeti el seu control en tot moment.

Limitacions
Es podrà limitar l’accés d’animals per aglomeracions o per seguretat dels mateixos animals.
No es podrà subministrar aliments o begudes a l’interior de les instal·lacions.
No poden tenir accés a productes químics o biocides que poguessin ocasionar-los danys per
contacte o ingesta.
La persona propietària/posseïdora sempre serà responsable dels desperfectes, molèsties o brutícia causada.
No es permet l’accés dels animals de companyia als establiments de venda d’aliments segons el Real Decreto 1021/2022 (actualització).

Consulteu aquí la relació d'establiments comercials pet friendly (actualitzada)

Edificis municipals on es pot accedir amb mascotes

Ajuntament, Policia Local, Aparcament dels Filadors, La Casona (Oficina de Turisme), Casal de la Marítima, Cal Bofill, Cal Dània, Patronat Antoni Roig, Antic Ajuntament, Antigues peixateries, patis de les llars d’infants i escoles, espai exterior de la Zona Esportiva Municipal, grades del camp de futbol municipal, Llar de Jubilats, Espai Jove, Ona La Torre (emissora municipal de ràdio), Biblioteca Mestra Maria Antònia, servei de biblioteca a Baix a Mar i habitatges de titularitat municipal.

No es podrà accedir amb animals de companyia als espais destinats en exclusiva a la pràctica esportiva, el cementiri, l’interior de les llars d’infants i les escoles o aquells espais com l’Espai Cultura Sal del Mar, Casal Municipal i Cal Maiam sempre que l’organitzador de l’esdeveniment no digui el contrari.

D’altra banda, quan un dels espais municipals on no es permeti l’accés amb animals de companyia esdevingui col·legi electoral de forma excepcional tindran autoritzada l’entrada.

Accés de mascotes a la biblioteca
El lliurament de distintius Pet friendly s’ha iniciat a la Biblioteca Mestra Maria Antònia, un espai municipal que de manera «oficiosa» ja permetia l’entrada de mascotes. La directora de la biblioteca, Ana Merino, ha ressaltat el fet que els animals de companyia ajuden a desenvolupar l’habilitat lectora dels més petits i també de persones amb dificultats lectores, fet pel qual existeixen diferents programes europeus en aquest àmbit. A més, la biblioteca ha preparat un racó amb llibres dedicats a les mascotes i espais perquè s’hi sentin còmodes.

Com adherir-se a "Torredembarra, Pet Friendly"

Cal enviar un mail a benestar.animal@torredembarra.cat indicant: nom de l’establiment, persona, telèfon de contacte i tipus d'activitat.