Presentació de la Fira de la salut
Presentació de la Fira de la salut. Foto: Anna F.

1a Fira de la salut a Torredembarra

Per donar a conèixer els actius de la Torre en salut comunitària

Salut
Data de publicació: 19/03/2024

Donar a conèixer els actius de la Torre en salut comunitària i promocionar hàbits saludables tant físics com emocionals. Aquest és el principal objectiu de la 1a Fira de la salut de Torredembarra, que es durà a terme el pròxim 9 d’abril. L’esdeveniment l’organitza l’Ajuntament de Torredembarra a través del Banc Blau de la Salut, iniciativa col·lectiva que agrupa diferents entitats i agents de la comunitat amb l’objectiu de promoure accions, vincles i xarxa que procuri la salut de les persones.

La regidora d’Esports, Activitat Física i Salut de Torredembarra, Berta Castells, ha destacat el paper de l’Ajuntament a l’hora de fer realitat aquesta iniciativa del Banc Blau per tenir cura de la salut comunitària. La Fira de la salut s’ha presentat aquest matí amb la participació també d’Aleix Balsells, fisioterapeuta d'Atenció Primària i Comunitària; Laia Marlès, infermera pediàtrica i Bibiana Gutiérrez, dietista-nutricionista, tots tres de l’Àrea Bàsica de Salut Torredembarra, i Júlia Ramon, de l’Associació Matinada.

L’espai triat per a la fira és la plaça de Mn. Joaquim Boronat que acollirà activitats, exhibicions i una vintena d’estands de diferents entitats, establiments i col·lectius. Les xerrades informatives programades tindran lloc a sala 5 del Casal Municipal.

XERRADES INFORMATIVES

a l'Aula 5 del Casal Municipal de Torredembarra
  • De 10 a 11 h, 'Petits canvis per menjar millor' a càrrec de la dietista-nutricionista de la Comissió Comunitària ABS Torredembarra.
  • D'11 a 12 h, 'Alimentació complementària en la 1a Infància', impartit per la infermera pediàtrica de la Comissió Comunitària ABS Torredembarra.
  • De 12 a 13 h, seguretat viària amb la Policia Local.
  • De 13 a 14 h, 'Vine a conèixer els serveis gratuïts de l’Associació Contra el Càncer a Tarragona' amb l'Associació contra el càncer a Tarragona.
  • De 16 a 17 h, 'Exercici terapèutic pel dolor d’esquena' impartit per l'equip de fisioterapeutes de la Comissió Comunitària ABS Torredembarra.
  • De 17 a 18 h, 'Gestió Emocional: Autocura' a càrrec de l'equip de psicòlogues de Benestar Emocional i Salut Comunitària de la Comissió Comunitària ABS Torredembarra.
  • De 18 a 19 h, 'Tens problemes amb l’alcohol o coneixes algú que en tingui? T’interessa!' amb l'Àrea 22 d'Alcohòlics Anònims.

A L'ESCENARI

a la plaça de Mossèn Joaquim Boronat
  • De 10 a 11 h, pilates amb el gimnàs Fitness Club Anura.
  • D'11 a 12h, ioga amb el gimnàs Spa i Salut.
  • De 12 a 13 h,  'El llegat de Pere Badia i l'hospital impartit' per Centre Estudis Sinibald de Mas.
  • De 16 a 17 h, exhibició de sevillanes de l'Esplai Gent Gran.
  • De 17 a 18h, assaig al carrer de l’Escola de Música de Torredembarra.
  • De 18 a 19 h, classe oberta de ball Infantil del gimnàs Apolo Club Esportiu.

TAULA D’ACTIVITATS

a la plaça de Mossèn Joaquim Boronat
  • De 10 a 11 h, 'Farmaciola de casa i primers auxilis' impartit pel metge de la Comissió Comunitària ABS Torredembarra.
  • D'11 a 12 h, taller de memòria i manualitats impartit per Fundació Pere Badia.
  • De 12 a 13 h, 'Activem la ment' amb la Fundació Onada.
  • De 13 a 14 h, 'Joc de l’estrès' a càrrec de l'equip de psicòlogues de Benestar Emocional i Salut Comunitària de la Comissió Comunitària ABS Torredembarra.
  • De 16 a 17 h, 'Com funciona La Meva Salut?' impartit per l'Administratiu de la Comissió Comunitària ABS Torredembarra.
  • De 17 a 18 h, 'Arte-teràpia' a càrrec de la Llibreria PRISMA
  • De 18 a 19 h, taller de salut infantil amb les infermeres de la Comissió Comunitària ABS Torredembarra.

ALTRES ACTES

a la plaça i els voltants
  • Presència durant tot el dia d’estands amb representació de diferents entitats, empreses i actius en salut de la Comunitat amb material, informació i proposta d’activitat.
    Participants: el Centre d'Estudis Sinibald de Mas, la Gent gran de Càritas, el Pla Educatiu d'Entorn: Escola de Famílies, l'Asociación Iberoamericana, la Fundació Pere Badia, La Torre Camina, l'Associació Matinada, la Fundació Onada, l'Escola de Música, Alcohòlics Anònims, l'SPA i Salut, la Comissió comunitària, la Biblioteca Mestra Maria Antònia, l'Apolo, la Policia Local, l'Anura, Consum, l'Associació Contra el Càncer a Tarragona, la Llibreria Prisma, Protecció Civil, la Plataforma Afectats CAP Torredembarra, el Grup de Dones Torredembarra i l'Esplai Gent Gran Torredembarra.
  • De 10.15 a 12 h, caminada popular impulsada La Torre Camina.
  • D'11 a 13 h hi haurà Ona La Torre emeten diferents programes, entrevistes, etc.
  • De 16 a 20 h, el bus del Banc de Sang.
  • A les 19 h, actuació musical i exhibició dels Nois de la Torre com a acte de cloenda.