Imatge del desafiament de llagut català de l'any passat
Imatge del desafiament de llagut català de l'any passat. Foto: Anna F.

XXIII Desafiament de Llagut Català – Santa Rosalia 2024

Festa Major
El dia:
A les 11 h
Port Torredembarra

Canvi d'ubicació: degut a les inclemències meteorològiques es durà a terme al Port.

El pròxim 7 de setembre, a partir de les 11 h, tindrà lloc la XXIII edició del Desafiament de Llagut Català. Aquesta prova, organitzada per l'Associació de Vogadors de Baix a Mar de Torredembarra, forma part de la Festa Major de Santa Rosalia. La competició reuneix clubs de Torredembarra, Calafell i Vilanova i la Geltrú, i és l'últim dels desafiaments de l'any, després dels celebrats a les poblacions esmentades anteriorment.

L'objectiu de l'acte és recuperar les regates de rem tradicionals amb llagut català, promovent la memòria marinera i enfortint els llaços entre les tripulacions dels tres municipis costaners. Aquesta prova no competitiva, que es realitza des de l'any 2000, atraurà més de 200 persones.

Durant l'esdeveniment, es realitzaran regates en grups de tres barcades, en un circuit de 500 metres amb sortida i arribada a la platja. Les regates es dividiran per categories: sènior femení, sènior masculí, veterà femení i veterà masculí. Després de les regates, les tripulacions es desplaçaran a la Confraria de Pescadors de Torredembarra per a un dinar de germanor i l'entrega de premis.

Al llarg de la jornada, hi haurà una carpa informativa sobre les activitats de l'Associació de Vogadors de Baix a Mar, on també es vendrà roba i marxandatge.