Mn. Francesc Esteso Cuenca, en la presentació del seu llibre  'Memòries d'un soldat romà'
Mn. Francesc Esteso Cuenca, en la presentació del seu llibre 'Memòries d'un soldat romà'. Foto: Anna F.

Presentació del Recull de Treballs núm. 22 i reconeixement a Mn. Francesc Esteso Cuenca

Festa Major
El dia:
A les 20.30 h
Pati del Castell

El 7 de setembre, dins del programa de la Festa Major de Santa Rosalia, tindrà lloc la presentació del Recull de Treballs núm. 22 del Centre d’Estudis Sinibald de Mas, així com el reconeixement a Mn. Francesc Esteso Cuenca. L'acte es realitzarà a les 20.30 h, al Pati del Castell.

Aquest volum, que marca l'inici d'una nova etapa, inclou tres apartats principals: articles d’investigació local, les memòries d’infantesa de Francesc Esteso, i un recull de les activitats i xerrades que es van dur a terme en commemoració del bicentenari del naixement de Mañé i Flaquer. Un dels aspectes més destacats d’aquesta nova etapa és l'apartat dedicat a la memòria autobiogràfica de torrencs i torrenques, que busca deixar testimoni de la vida al municipi en la postguerra, des dels anys 40.

Es comença amb les memòries d’infantesa de Mn. Francesc Esteso, des de la seva arribada amb els pares des de San Clemente, a mitjans dels anys 40, fins a la seva entrada al Seminari. Coincidint amb aquesta publicació, l’Ajuntament i el Centre d'Estudis Sinibald de Mas han volgut fer un reconeixement especial a la trajectòria del mossèn.