Façana de la comissaria de la Policia Local

Actualització del Pla Local de Seguretat

Enquesta oberta a la ciutadania

Seguretat
Data de publicació: 09/11/2023

L'Ajuntament de Torredembarra ha iniciat l'actualització del seu Pla Local de Seguretat, el document que analitza la situació de la seguretat al municipi i defineix els objectius generals i les accions prioritàries. Després d’una primera fase d’anàlisi de la situació, per definir aquestes accions, cal dur a terme una diagnosi exhaustiva i amb aquest objectiu una de les eines que la Policia Local posa en marxa és una enquesta en línia destinada a la participació de la ciutadania.

Què és un Pla Local de Seguretat?

És l'instrument que, a partir d'una diagnosi del municipi, ha de permetre ordenar en el temps actuacions en l'àmbit material de la seguretat, tot identificant els actors que hi han d'intervenir i els paràmetres per avaluar-ne l'eficàcia en la seva aplicació. Aquest pla té una vigència de quatre anys. L’anterior es pot consultar aquí

Quina finalitat té?

Té per finalitat establir uns objectius estratègics i unes accions que guiïn les actuacions de l'Ajuntament de Torredembarra en matèria de seguretat pública, especialment les de la Policia Local, tot coordinant-se amb altres serveis del municipi que hi puguin participar i col·laborar per tal de donar una resposta a les demandes de la ciutadania en termes de seguretat.

Què es vol aconseguir amb aquesta enquesta?

Es vol fer participar a la població amb una enquesta oberta, per tal d'ajustar-se a les realitats del municipi i cobrir les mancances que es puguin detectar, l'anàlisi de les dades obtingudes ajudaran a definir la situació de seguretat del municipi i a elaborar el full de ruta amb les accions preventives, educatives i correctores més adients per a assolir els nostres objectius.

Com participar Accedir al formulari

Data límit: 3 de desembre de 2023.

La regidora de Seguretat, M. Carmen Martín, ha explicat que una vegada finalitzada la fase de diagnosi, i amb les conclusions a la mà, es farà el disseny i l'elaboració dels objectius i les accions i, finalment, s'arribarà a la darrera fase, que correspon a la seva aprovació i posada en marxa.