El gravat de Torredembarra (1949-2004)
? Anna F.-Aj.Torredembarra

Subvenció per l’edició del llibre ‘El gravat a Torredembarra (1949-2004)’

Publicacions
Data de publicació: 11/07/2023

La Diputació de Tarragona ha atorgat una subvenció de 1.557,50 € a l’Ajuntament de Torredembarra per a l’edició del llibre “El gravat de Torredembarra (1949-2004)” de Josep-Lluís Albajar i Mercè Alonso, en el marc dels ajuts per al foment i difusió de publicacions editades durant el 2021.

Aquesta publicació es va elaborar a partir del projecte guanyador de la X Beca de Recerca Històrica de Torredembarra Manuel Crehuet. El nucli central és el gravat, principalment xilogràfic (tallat en fusta), i s’hi recullen totes les obres localitzades que es van crear arrel de la relació extraordinària que es visqué a Torredembarra amb el món del gravat des de mitjans del segle XX, on s’hi van trobar tres artistes d’una gran qualitat: Antoni Gelabert Casas, Jaume Pla Pallejà i Francesc d’Assís Casademont Pou “Le Vieux”. Amb una estètica realista, la seva pintura fou batejada com a neo-noucentista. Units per l’art i per moltes afinitats comunes. Al grup s’hi va afegir el torrenc Josep Gual Gallofré. Els quatre gravadors van esdevenir amics i van ser batejats com la colla de Torredembarra. L’ànima de la Colla era l’Antoni Gelabert que va ensenyar a gravar xilografies als seus amics i va engrescar uns quants joves a esdevenir gravadors amateurs, alumnes de les dues escoles que va crear: el Xilofòrum a Altafulla i la Torre de l’Encenall a Torredembarra.