Capses amb les plaques de vidre

Donació de la família Torrens

Arxiu
Data de publicació: 23/07/2023

Unes dues-centes fotografies en plaques de vidre, de finals del segle XIX i principis del XX, han entrat a formar part de l’Arxiu Municipal de Torredembarra, gràcies a la donació de la família Torrens.

La temàtica és variada, algunes capses estan identificades com "Torredembarra", "Altafulla", "Montserrat", "Prades", "Tamarit", "Santes Creus", d'altres "familiars", i també dels seus viatges "Andalucía", "Espanya", i moltes estan sense identificar. Aquestes fotografies en plaques de vidre no es podran consultar ni estaran a disposició del públic, fins que no siguin tractades arxivísticament, tant pel que fa a la seva neteja i restauració (si s’escau), com per la classificació i descripció.

La donació de les imatges s’ha produït després que Montserrat Pagès Torrens, conscient del seu elevat valor cultural i interès tant per a la investigació com per al públic en general, s’adrecés a la directora de l’arxiu torrenc, Núria Canyelles, per a fer-ne l’oferiment. En data 17 de juliol, s’ha formalitzat l’acceptació de la donació i el seu ingrés a l’Arxiu Municipal.