Imatge promocional del Dia Internacional de les Dones
Imatge promocional del Dia Internacional de les Dones

Dia Internacional de les Dones, centrat en els joves i els drets sexuals

Del 7 al 10 de març

Dona
Data de publicació: 04/03/2024

Torredembarra commemora el Dia Internacional de les Dones que aquest any se centra a conscienciar els joves i visibilitzar els drets sexuals i reproductius i el climateri. Els nombrosos actes que es faran al municipi seran entre el 7 i el 10 de març. El tret de sortida, el dia 7, el donarà una taula rodona sobre els drets sexuals i reproductius i el climateri, organitzat pels Serveis Territorials al Camp de Tarragona, l'Institut Català de les Dones i el Departament d'Igualtat i Feminismes de la Generalitat de Catalunya

Així doncs, Torredembarra serà l'amfitriona del debat que començarà a les 11 h, a Cal Maiam. Els membres de la taula seran representants de diverses entitats que treballen en aquest àmbit com la Fundació Villablanca, que es dedica a l'atenció de la salut sexual a persones amb discapacitat intel·lectual; l'Entitat Dol d'estels, que ajuda a famílies en dol per una mort gestacional o perinatal; la Cooperativa Cuentropia, que fa projectes d'educació social amb l'objectiu de fomentar la lectura i l'ASSIR Baix Camp, que es dedica a l'atenció de la salut sexual i reproductiva a la nostra zona. La regidora d'Acció Social i Igualtats, Marga Rovira, ha remarcat la importància de visibilitzar els drets sexuals i a la vegada poder compartir estratègies i opinions amb personal tècnic i polític de la zona. L’acte finalitzarà amb la lectura del manifest del Dia de les Dones.

Premi de microrelats juvenils i manifest municipal

El dia fort, però, per al municipi serà el 8 de març quan es farà el lliurament del 1r premi de microrelats en català relacionat amb la igualtat entre homes i dones, a les 12 h, a les portes de l'Institut Torredembarra, davant del mural reivindicatiu del Dia de les Dones. En aquests premis hi han participat 55 joves de 4t de l'ESO i Batxillerat dels dos instituts de la vila. Els 3 guanyadors rebran un ebook i la Regidoria oferirà bosses de roba amb una frase reivindicativa del 8M a tots els assistents. Un cop lliurats, es farà la lectura del manifest. Aquesta és la primera vegada que s'atorguen uns guardons i Rovira ha destacat: «Els textos denoten que els joves saben de què parlen. Alguns d'ells escriuen sobre la por de sortir de nit, d'agressions sexuals o de les diferències i dificultats que hi ha entre homes i dones. A més, no només ho han escrit dones, un fet que posa de manifest que hem d'anar tots junts per aconseguir la igualtat».

Dones i esport

D'altra banda, l’Ajuntament, a través de la Regidoria d'Esports, també participarà en la '15a Setmana de la Igualtat: dones i esport', que promou el Consell Esportiu del Tarragonès. Aquest projecte vol fomentar la pràctica constant de l'esport en les dones, introduir noves modalitats esportives i donar a conèixer referents esportius de la comarca. Més informació i inscripcions: https://www.cetarragones.cat/cohesio-social/programa-de-dones-i-esport/setmana-de-la-igualtat-dones-i-esport/ i en el cas de l'aiguagim a esport@torredembarra.cat o presencialment al pavelló municipal.

• 9 de març
    D'11 a 12 h. Classe gratuïta d’aiguagim, a la piscina municipal, organitzada per l’Ajuntament.
    A les 11 h. Masterclass gratuïta de zumba, a l'Apolo Club Esportiu.
  • 10 de març
    De 9 a 12 h. Classe de conducció tècnica i mecànica bàsica de BTT gratis al Club Biketrial Costa Daurada Torredembarra.
  • De l'11 al 14 de març
    De 10 a 19 h. Classe de pilates de franc al Fitness Club Anura.

Altres esdeveniments

9 de març

• De 10.30 a 13 h, 'Cafè, foto i abraçades morades' amb l'Associació cultural Fotoamigo, a la plaça M. Joaquim Boronat. Demanen anar-hi vestit amb algun element morat perquè es farà una foto als assistents.
    • També es durà a terme un assaig de canalla de la colla castellera Xiquets de Torredembarra
  • Acte suspès per motius aliens a l’organització De 18 a 20 h, projecció del documental 'Dones lluitadores' amb entrada de franc, a Cal Maiam, a càrrec de l’Associació cultural Fotoamigo.

10 de març

• A les 12 h, Diada de les Dones Amunt dels Xiquets de Torredembarra, a la plaça de la Vila. També hi participaran els Castellers de Tortosa i els Castellers de Sant Feliu

Durant tot el mes

• Aparador cultural sobre el 8M a la Biblioteca Mestra Maria Antònia