Imatge d'arxiu Bandera Blava 2023
Imatge d'arxiu Bandera Blava 2023. Foto: Anna F.

Les platges de la Paella i Muntanyans tornen a rebre el guardó Bandera Blava

No s’ha sol·licitat per al Barri Marítim perquè la platja per a gossos és incompatible amb la distinció

Platges
Data de publicació: 07/05/2024

Les platges de la Paella i els Muntanyans han tornat a aconseguir la distinció de Bandera Blava. Cal Bofill ha repetit com a Centre Blau i el camí Cal Bofill-Baix a Mar- Els Muntanyans ja havia rebut la distinció de Sender Blau el desembre passat. Aquestes distincions de qualitat europea les atorga l’Associació d’Educació Ambiental i del Consumidor (ADEAC). Enguany, l’Ajuntament de Torredembarra no ha sol·licitat el guardó per a la platja del Barri Marítim ja que una part es dedicarà als gossos i als seus acompanyants i aquest fet és incompatible amb la bandera. Tot i així, la regidora de Sostenibilitat, Angie Muñoz, ha explicat que el compromís de l’Ajuntament és mantenir els mateixos estàndards de qualitat.

La bandera blava reconeix la neteja, seguretat i la gestió ambiental de les platges. Cal Bofill és Centre Blau ja que reuneix els requisits de centre de visitants i aula de natura requerits i perquè inclou entre els seus objectius i activitats l’educació ambiental relacionada amb els ecosistemes litorals i el desenvolupament sostenible.

Pel que fa a la distinció sender blau per al camí Cal Bofill-Baix a Mar- Els Muntanyans, aquest segell té per objectiu premiar i posar en valor la conservació d’entorns ja humanitzats i la interpretació del patrimoni natural i cultural, utilitzant els senders blaus com a recursos per a la conservació i l’educació ambiental a través de la realització d’activitats recreatives, turístiques i d’oci.